A fenti címmel rendezett találkozót Saint Chamondban, a L’Hermitageban a Marista közösség, világiak és testvérek között.

A fenntartó részéről két testvér vezetésével utaztunk:  Karcagról a Szent Pál Marista Általános Iskola vezetősége két fővel, a Találkozó Pont nevű Nyitott Ház tanodából egy fő, az esztergomi A Mi házunk részéről két fő csatlakozott hozzánk.

A csodálatos repülőút párizsi átszállással élményekben gazdagon telt el. Megérkezésünk után a L’Hermitageban kedves fogadtatás után a szállásunkat elfoglalva megpihentünk egy kicsit és körbelátogattuk a házat. Az újbóli viszontlátás nagy boldogsággal és kellemes érzéssel töltött el minket. A vacsora és az esti ima után mentünk lepihenni kellemes és szép szobáinkba.

Másnap a bemutatkozások után, fontos témákról volt szó. Meghallgathattuk a fordítóink Rémi Véricel testvér és Pau Tristany testvér fordításában a gyermekvédelemmel kapcsolatos jogok, protokoll fontosabb elemeit, majd a humánerőforrás menedzsment néhány gondolatát. Az este vidám ismerkedéssel telt el, a hosszú nap után.

Következő nap, a különböző országok csoportbemutatkozásai következtek, ahol a pedagógiai innovációs díjnyertes kertprogrammal is megismerkedhettünk a spanyolországi Gironából. Majd a nap folyamán további csoportfoglalkozásokon a kompetencia területeit és a Marista értékeket dolgoztuk fel kooperatív módszerrel. Vacsora előtt mindenki buszra szállt és megtekintettük a felújított házat La Vallában. Az esti ünnepi mise után j  átékos fesztivál keretében zárult a nap.

A negyedik nap szintén az országok csoportbemutatkozásaival folytatódott. Ezután az egész eddigi program összefoglalása értékelése zajlott, majd az itt töltött napok bezárása. Az ittlétünk alatt nagyon jó ellátásban részesültünk, finom ételeket kóstolhattunk meg, tehát jókat ettünk.

Az elfogyasztott ebéd után indultunk haza, feltöltődve a Marista szellemiséggel, az itt kapott gondolatainkban elmélyülve.